Aktuálně

Kalendář závodů se začíná pomalu plnit.

      Motoristická sezóna okruhových závodů na mosteckém autodromu pomalu končí a všichni očekáváme kalendář závodů na příští rok. Sice Autodrom Most oficiální kalendář pro sezónu 2020 ještě nepředstavil, ale díky zveřejněným kalendářům promotérů víme, kdy se pojede pět největších závodů.

     05/04/2020 – CARBONIA CUP

Jan Mareček – KTM X-BOW, RTR Projects

     Amatérský podnik CarboniaCup příští rok vstoupí do své již desáté sezóny. Ačkoliv se jedná o divácky nedoceněný podnik, tak má Carbonia divákům co nabídnout. Po skončení Octavia Cupu zůstal podnik CarboniaCup jako jediný se základnou v Mostě a mezinárodní účastí. Proto se v každé sezóně na  mostecký okruh vrací hned třikrát. Závod CarboniaCupu probíhá v jeden den a je rozdělen do čtyř základních skupin – Upravené cestovní vozy, sériové cestovní vozy, speciální serie vozů (Pacemaker, Performer, Caterham) a volná formule E2. Sice se jedná o amatérské závody, tak prvního závodu sezóny  využívají i profesionální týmy k ostrým předsezónním testům. I když o zajímavé situace na okruhu nebývá nouze, tak se divák z pochopitelných důvodů nedočká tvrdých soubojů po celou dobu závodu jako například u závodu trucků, či Nascar. Motoristického fanouška si získává Carbonia spíše vstřícným přístupem. Oproti jiným závodům je vstup do depa pro diváky zdarma. V garážích závodní techniku nezakrývá žádná zástěna a návštevníci tak mohou z blízka vidět přípravu vozů na závod.


 

    15-17/05/2020 – ADAC GT Masters

     I příští rok se mohou milovníci upravených suporsportů těšit na německý šampionát ADAC GT Masters. K vidění budou opět nádherné a nadupané vozy Audi R8 LMS, BMW M6 GT3, Corvette C7 GT3-R, Lamborghini Huracán GT3, Mercedes AMG GT3, či Ferrari 488 GT3.
     Ač se v závodě představují vozy různých výkonů a konstrukcí, tak systém Balance of Performance (systém zátěží) pomáhá vyrovnat veškeré rozdíly. Díky tomuto systému mohou divaci po celý závod sledovat zajímavé souboje.


 

     19-21/06/2020 – NASCAR Whelen Euroseries

Martin Doubek(CZE) v souboji s Advait Deodharem (ITA)

      Nejpopulárnější a nejoblíbenější americká série NASCAR se v evropské mutaci vrátí i příští sezónu na mostecký okruh.  Startovní pole tvoří identické vozy z trubkového rámu s motorem Chevrolet V8 5,7litrů výkonu 400koní a čtyřstupňovou manuální převodovkou s maximálkou kolem 245 km/h. Závodníci ve vozech Nascar musejí zapomenout na posilovače brzd a řízení. Ani elektonická pomoc není dovolena. Jedinou volitelnou konfigurací je vzhled vozu. Týmy mají na výběr ze tří značek Chevrolet, Toyota a Ford. Jelikož se NASCAR Whelen Euroseries jezdí převážně na klasických evropských okruzích (kromě oválu v Holandsku), tak tato konfigurace vozu činí maximální nároky na jezdce.

     Závod NASCAR Whelen Euroseries je rozdělen do dvou skupin Elite1 a Elite2. Až na vyjímky jede jeden vůz v obou třídách a střídají se jen jezdci. V jeden den se jedou obě třídy. Dopoledne jedna a odpoledne druhá druhý den se pořadí obrátí. To vyvíjí i tlak na mechaniky týmu, aby připravili vůz během několika málo hodin i pro druhého jezdce. Jak bylo vidět při letošní premiéře, tak závodníci mechanikům tu práci moc neulehčují. Jezdci si při závodě nic nedarují. Kontakty a odletující úlomky laminátového skeletu doprovází celý závod. Díky absenci posilovačů brzd nejsou vyjímkou ani časté vyjezdy mimo trať. 


 

     03-05/07/2020 Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft (IDM)

     Mezinárodní německý šampionát silničních motocyklů


 

     28-30/08/2020 Czech Truck Prix

     Již tradičně patří poslední prázdninový víkend tahačům. Atraktivní souboje pětitunových kolosů, desítky tisíc návštěvníků, “domací” Buggyra Racing a Adam Lacko jsou přísady výborné atmosféry na diváckém svahu.

     Letošní sezóna je sice za námi, ale tým Buggyra Racing ve spolupráci s Autodromem Most připřavil pro fanoušky na neděli 3.11.2019 akci s názvem The Most Buggyra Speed Festival. Na akci k padesátému výročí založení značky, by měl tým odtajnit plány na nadcházející Dakar a složení jezdců pro příští sezónu ME. Spekuluje se, že příští sezónu pojede Buggyra se třemi vozy a nejpravděpodobnější trio jezdců Adam Lacko, Téo Calvet a Oliver Janes. V záloze zůstává dcera Martina Koloce Aliyyah, která by během sezóny mohla vystřídat Calveta nebo Janese.